Ramavtal via Inköpscentral

Gå med i Procavas inköpscentral

Procava upprätthåller en Inköpscentral där entreprenörer inom bygg- och anläggning kostnadsfritt erbjuds ta del av färdigförhandlade ramavtal med etablerade leverantörer till attraktiva villkor.  

construction industry, architecture, man-7895206.jpg

Fördelar för medlemmar

Genom kostnadsfritt medlemskap i Procava erbjuds våra medlemsbolag att ta del av ramavtal med mer fördelaktiga villkor än de villkor som de själva skulle kunna förhandla med leverantörerna. Användande av ramavtalen sparar tid och förenklar administration. Genom att använda ramavtalen regleras förutom prisbild även många andra viktiga villkor för beställningarna.  I tjänsten ingår support vid frågor. 

Fördelen för leverantörer

För våra leverantörer möjliggör ramavtalen en merförsäljning till våra anslutna medlemsbolag. Detta är ett kostnadseffektivt sätt att öka försäljning samtidigt som ramavtalen ger möjlighet att reglera beställningsprocess för att effektivisera orderhanteringen. Genom ramavtalen säkerställs att villkor utöver prisbild tydligt regleras mellan leverantör och beställare. 

Samarbete med Accurator

Procava har ingått ett partnerskap med Accurator, Sveriges främsta leverantör av inköpsverktyg för bygg- och anläggningsbranschen. Alla Accurators kunder erbjuds använda Procavas ramavtal som en integrerad del av Accurators inköpsverktyg. Se www.accurator.se för mer information.

Ansökan om medlemskap

För att ta del av tjänsten behöver ert bolag vara medlem i Procavas Inköpscentral. Det finns inga förpliktelser kopplat till ett medlemskap, endast förmåner. En registrering av medlemskap krävs för att uppfylla GDPR.
LÄNK till formulär för anmälan.

Krav på medlemsbolag och leverantörer

Våra medlemsbolag är företrädesvis medelstora entreprenörer och byggherrar i Sverige. Som medlem förbinder man sig att agera professionellt och etiskt vid beställning kopplat till ramavtalen. Anvisade instruktioner för ramavtalets nyttjande måste följas. Därigenom kan leverantörerna på ett kostnadseffektivt sätt hantera beställningarna och upprätthålla goda villkor.

Våra leverantörer är alla välrenommerade företag och etablerade sedan minst tre år på den svenska marknaden, de förbinder sig att följa de lagar och förordningar som reglerar verksamhet i Sverige och att agera professionellt och etiskt vid beställning kopplat till ramavtalen. Medlemsbolag som använder sig av ramavtalen ska känna trygghet i att avtalade villkor efterlevs. 

Kontakta oss om du vill veta mer om Procava
och hur vi kan hjälpa ditt företag

Rulla till toppen